האם איפור קבוע מותר על פי ההלכה?

האם איפור קבוע מותר על פי ההלכה היהודית?

שאלה נפוצה מאוד, שחוזרת רבות ולכן החלטנו להביא את כל המידע החשוב בנושא.

איפור קבוע כדרך חיים

לא מעט נשים בוחרות באיפור קבוע כדרך חיים, ביניהן גם נשים דתיות ומסורתיות, שרוצות להיות בטוחות שהן יכולות ליהנות ממראה מוקפד באופן קבוע ובמקביל, לעשות זאת על פי חוקי ההלכה היהודית.

על אף שעדיין מתקיימות היום מחלוקות בנוגע לנושא האיפור הקבוע בהלכה היהודית, בניגוד לעבר בו חל איסור גמור בנוגע להליך האיפור הקבוע, כיום ניתן למצוא היתרים רבים בנושא.

היתרים בנושא איפור קבוע על פי ההלכה היהודית

בספר "טהרת הבית – חלק שלישי" של הרב עובדיה יוסף נהוג להקל בעניין איפור קבוע.

טענתו היא כי התורה אסרה רק כתיבת שם הקשור לעבודה זרה על גבי העור, משום שעובדי עבודה זרה נהגו לרשום שמות עבודה זרה על גבי עורם על ידי קעקוע, כדי להראות את דבקותם בעבודה הזרה. יש גם הפוסקים שהתורה אסרה רק כתיבת אותיות או ציור שלם, דבר שלא נעשה באיפור קבוע.

בנוסף, למרות שעל פי ההלכה נאסרה יצירת כתובת קעקע גם אם אינה שם של עבודה זרה או אותיות – נטען כי יש להקל בעניין האיפור הקבוע, מפני שהוא מיטשטש עם השנים ולא נרשם עמוק ב"בשר האדם" אלא רק תחת שכבת העור הראשונה.

בעקבות כל זאת כתב הרב יוסף, שלאחר עיון בדברי הפוסקים בנושא זה, נראה כי ביצוע איפור כזה לצורך נוי ויופי אינו איסור, וביצועו לצורך כיסוי וטשטוש צלקת מותרת.

לסיכום, כיוון שאיפור קבוע חודר רק את שכבת העור העליונה, הוא אינו רישום של אותיות או ציור ממש, אלא מעין שריטה – על פי ספרו של הרב עובדיה יוסף נהוג להקל ולאפשר איפור קבוע. נשים דתיות ומסורתיות רבות בוחרות באיפור קבוע וזאת בהתאם לחוקי ההלכה היהודית.

למידע נוסף על איפור קבוע על פי ההלכה היהודית ניתן לפנות אלינו דרך עמוד הפייסבוק בלחיצה כאן.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

אודות הכותבים

איילת שסקין - מקצועית באיפור קבוע

אילת שסקין

התוכן בעמוד זה נכתב בשיתוף פעולה עם אילת שסקין מאסטרית מומחית לאיפור קבוע ובעלת בית ספר להדרכה ולימוד אומנויות האיפור קבוע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *